3 Formes d’escriure els teus textos. Tu esculls.

3 maneras de escribir tus textos

Saps quins textos tens?

O, quins textos t’agradaria tenir?

textos que hablan con tu cliente

Deixa’m que t’expliqui com vaig descobrir que els textos són com els regals.

Que igual que hi ha 3 maneres de regalar. També existeixen 3 maneres d’escriure els teus textos.

I depen de la manera que escullis tindràs uns resultats o uns altres. Una converça o una altre. Una imatge o una altre.

Estàs d’acord en que el teu text és el regal que li ofereixes a la teva audiència?

T’ho demano perquè l’altre dia era l’aniversari de la meva germana i no sé com, em vaig trobar pensant en regals. Els regals que m’han fet.

I vaig descobrir que hi havia 3 maneres de fer un regal. I que passava el mateix amb els textos que escribim:

1- Estan els regals que deses a l’armari. Quan l’armari s’omple, els llences o regales a algú altre. O sencillament els enterres encara més profundament en el racó dels trastos.

Són els regals que et fa qui no et coneix molt. Són regals de compromís:

Una colònia (que no te la poses). Una bufanda (quan a tu t’atabala tot el que sigui taparte el coll).
A mí, una vegada em van regalar una bossa d’aquestes per posar al microones per tenir calor localitzat. Mai he tingut microones. La bossa es va passar un any a l’armari fins que la vaig regalar a una veina que es va quedar encantada. La meva tia va ser qui m’ho va regalar. Amb els regals és especialista en no pensar a qui li fa. Regal de compromis.

Segur que tu també has fet un regal a algú que no coneixies molt. O a algú a qui no tenies moltes ganes de regalar. O sencillament has hagut de regalar un dia que no et venia de gust, que no estaves inspirat. I has comprat per sortir del pas. Un regal de compromís.

Textos que no son para mi

Els teus textos no em diuen res 🤔

Amb els textos passa el mateix.

Són textos de compromís.

Aquells que poses a la teva web o que envies en un mail. Dient el mateix que tothom. Sense “mullar-te” sense diferenciar-te.

Poses un text perquè t’han dit que ho has de fer. Envies un mail perquè t’han explicat que és bo per al teu negoci.

Però no penses a qui li envies. Qui el llegirà.

L’agafes de la repisa, igual que la colònia dels grans magatzems. Te l’emboliquen i a l’arribar a casa l’obres i l’enganxes a la teva web.

Bé, tens un text. Sí. Però què t’explica a tu aquest text?
I sobretot, què li explica al teu lector?

2- Després, estan aquells regals que et deixen sorprès perquè no tenen res a veure amb tú.

Una màscara de pestanyes quan mai et pintes. Unes sabates de taló quan sempre vas amb bambes. Un cap de setmana a una casa rural, quan tu ets dels qui no pots apartarse de l’asfalt. O una ampolla de whisky quan ets abstemi de tota la vida. Regals que et fa una persona pensant en allò que li agrada a ella i no a tu.

I segur que tu també has regalat allò que t’agrada sense pensar si al qui regales li agradarà. A mi m’ha passat.

M’encanta llegir. Doncs just llegia una novel.la que m’estava agradant molt. I tenia que fer-li un regal a una amiga. Sense pensar, li vaig comprar la mateixa novel.la. A mi m’estava fent passar uns moments fantàstics. I volia que ella pogués passar estones genials, com jo. Amb l’emoció em vaig oblidar. A la meva amiga no li agradava llegir. És més, ho odia. NO té llibres a casa. Li agrada el cinema, molt. El teatre, una mica menys. I la lectura li agrada 0. I no ho vaig pensar i ella es va quedar a quadros.

Sort que ens vàrem poder riure. Em vaig quedar el llibre per canviar-lo per un altre. I ens vàrem passar la tarda al cinema, gaudint-ne les dues.

I amb els textos que escrius pensant en tu passa el mateix.

Tu escrius uns textos pensant en el que a tu t’agrada. En el que a tu t’interessa.

Però t’has parat a pensar si el que escrius és el que realment interessa a la teva audiència? Al teu client?

Perquè, per a qui escrius: per a tu o per a ells?

3- I per últim. Els millors regals. Aquells que et fan pensant en tu.

Pensant què és el que t’agrada. I per a mi, el millor. Aquells regals que jo faig pensant en la persona a qui he de regalar.

No et passa que quan compres un regal pensant en la persona. I el tens a casa teva esperant a veure-la per donar-li. Hi penses amb il.lusió i tens ganes de donar-li?

A mí fins i tot em fa pessigolles la panxa.

Li dones amb emoció. Perquè estàs segur que li encantarà. I veus la seva cara quan l’obres. I quasi estàs tu més content que ell.

És que el plaer de regalar quelcom pensant en la persona. Sabent que li agradarà. Uff és impagable l’emoció.

M’agraden els teus textos❤❤️️.

I quan escrius un text pensant en el teu client.

En la persona que et llegirà.

Sabent com en gaudirà. Avançant-te al seu plaer. Regalant paraules que són les que necessita escoltar.

Això és un plaer. Per a tu que escrius i per al teu client que et llegeix.

Necessitaràs una mica més d’esforç al principi. Perquè has de conèixer a l’altre. Has de saber què necessita. Posar-te en el seu lloc. Però quan l’aconsegueixes. Voilà. Màgia. Connectes amb el teu client i s’estableix una relació que durarà.

I a mi, que m’agrada regalar pensant en l’altre . Que només d’imaginar-me quan obre el regal ja noto les passigolles als peus. Doncs també m’agrada escriure textos pensant en ell. En tu. En l’altre.

I per això m’he enamorat del copywriting. I per això em dedico a escriure textos per a les persones que necessiten el producte o servei sobre el que escric.

I per això també, m’agrada ajudar a marques sostenibles i honestes . Perquè em costa menys connectar amb el seu client. Entendre’l i saber quin text és el que li anirà millor. Quina paraula li he de regalar.

i si tu vols escriure els teus textos. NO deixis de pensar en ell. NO deixis de regalar-li el que segur li agradarà.

Així que ara ja ho saps. Et toca a tu decidir.

Un text de compromís.

Un text per a tu.

O un text pensant en el teu client.

amb quin et quedes?