Pàgines de producte, en tens cura?

Páginas de producto

Pàgines i pàgines de producte. Totes buides.

A això jo li dic:
EL SILENCI DEL BOTIGUER.

Si ja tens un e-commerce o estàs pensant a pujar la teva botiga al món on line:
Per què no li dius al teu client quina és la diferència que fa que el teu producte sigui diferent?

Digues-li per què hauria de comprar el Brou A i no el Brou B.

El jersei de la marca X i no el de la marca Z.

Explica-li just allò que el farà decidir.

ESTÀS SEGUR QUE AMB EL PREU N’HI HA PROU PER SER DIFERENT?

Tu també ets consumidor.

Segur que alguna vegada t’has preguntat davant de diferents marques d’un mateix producte:

– Quina és la diferència entre un producte i un altre?
– Per què hauríeu de comprar els mitjons de la marca B i no els de la marca V?
– Si tant els mitjos B com els mitjons V em diuen el mateix. Per quins em decideixo?

I ara, pensa:

Què t’ha fet decidir entre una marca o un altre?

Quines són les paraules que t’han fet clicar el botó de comprar?

Què t’ha dit aquella pàgina?

Perquè, el moment que es prenen aquestes decisions, és el “perquè de tot plegat”.

Google t’ofereix visibilitat.
Els teus textos marquen la diferència i fan que et comprin.

Igual que la teva botiga al carrer de les botigues, fa que la gent entri
i la teva conversa, que et compri.

Avui, per escriure l’article, he buscat a Google: “arroz integral ecològic”.
I les tres primeres marques tenien aquest copy a les pàgines de producte:

1- “Arroz largo integral bio”.
2- “Arroz largo integral 1kg”.
3- “Arroz integral bio 1kg”.

Res més. La part principal de la pàgina, buida. Només el preu.
Si vull comprar arròs ecològic, què és el que em farà decidir per un o altre?

Després he fet la prova amb “arròs integral no ecològic”:

1- “(nom de la marca) Arroz Integral”
2- “(nom de la marca) Arroz Integral paquete 1kg”
3- “(nom de la marca) Arroz redondo Integral paquete 1kg”

Si el teu client arriba a la teva pàgina i veu el títol i una fotografia. A més del preu.
Què li farà decidir-se per al teu producte?
Com sabrà quin d’aquests paquets d’arròs és el millor per a ell?

A les pàgines de producte tens una oportunitat d’or.

Anem per parts:

El títol.

És el primer que veurà la persona que arribi a la pàgina del teu producte.
És el primer somriure quan un client entra a la botiga. El primer bon dia.
I aquest somriure ha de ser franc i alhora invitador. Per dir-li queda’t i veuràs tot el que trobes.
Per tant, cuida’l.
Dona-li al títol la importància que es mereix. Pensa-hi. Què et faria seguir llegint si fossis tu qui entrés a la pàgina?

El text de sota el títol.

És la segona part més important. I la pàgina està en blanc? NO hi ha res?
En un espai on hauries d’explicar per què aquest producte és el millor per al teu client. No hi dius res?

I la fotografia.

Aquesta sí que hi és. La foto de l’arròs. Un paquet d’arròs.

Si tens cura de la fotografia, per què no fas el mateix amb el text? I amb el títol?

Parla amb el teu client.
Digues-li què el teu producte és el que necessita,
explicant-li el seu valor per a ell
I fes que el vulgui comprar.

Treballa els teus textos. Diferencia’t.

Explica-li què notarà quan el cogui.
Explica-li la sensació que tindrà quan el mengi.
Serà més melós. O potser més sec. És dels que agafa el gust de què li poses?
Proposa-li ocasions especials on pot compartir un bon plat de paella.
La paella és un plat de diumenge. De família. D’amics. Per què no li dius? I segur que ell ja s’hi veu. Cuinant el teu arròs.
Compartint el plat amb persones a qui estima.
Transmet-li l’emoció.
I fes que el compri. Perquè vol sentir aquests moments.

Així que, no perdis la teva oportunitat i treballa els textos de les teves pàgines de producte.

Aprofita l’espai i el temps que et dona internet.

Parla amb el client.
Explica-li per què necessita el que li ofereixes.

Et limites a posar una fotografia.

Hi poses un títol descriptiu de la fotografia.
Repeteixes el mateix que ja hi ha a la imatge. I per tant, el mateix que ja saben.

Quina manera de malgastar l’oportunitat.

Amb el que t’ha costat que arribi fins a la teva web.
Que navegui per les diferents pàgines. I que vegi el teu producte.
Sabent que si hi ha arribat, pot ser que li interessi.
De veritat que, el deixaràs marxar amb el teu silenci?

Imagina’t:
Entra algú a la teva botiga. Remena per tot arreu. Mira. Busca. I et demana.
I tu, en comptes d’explicar-li el què té de bo allò que veu. Per què t’hauria de comprar.
Per què allò que tens és el que necessita. El que el farà feliç.
Li dius: “jersei de coll alt de cotó orgànic”.
Però això ja ho veu. Està veient que el jersei és de coll alt. Sap que només fas roba amb materials ecològics.

Explica-li més. Digues-li tot. El que és important. La teva diferència.

La sensació que tindrà quan el porti posat. Quan li durarà. Per què comprant aquest jersei contribueix a un món una mica millor. Quina filosofia i valors s’amaga darrere aquest jersei. La història que hi porta. Els arguments que faran que la persona no marxi de la botiga pensant “A la botiga d’aquella marca low cost, el trobo més barat”.

No pots perdre les oportunitats de parlar amb el teu client.
Perquè ja saps el que costa que entri. Que et trobi.

Potser pagues algú que et faci el SEO. Gastes diners amb anuncis a Instagram, a Facebook.
Potser també pagues pel SEM.

I després, quan realment està dins la botiga. Quan el tens a casa teva. Deixes passar l’ocasió. Quina llàstima.

No ho oblidis mai:
Els textos de la teva web són la conversa que tindràs amb el teu client quan entri a la teva botiga.

Posa’t davant de cadascuna de les teves pàgines de producte com si fossis el client.

I:
Treballa perquè cadascun dels textos expliqui qui ets. Què tens de diferent.
Per què ets especial. Quin és el teu valor únic que et connecta amb la necessitat del client.
Per què aquest jersei, aquest arròs, aquest massatge, són diferents de la resta.

I fes que tots els possibles clients que arribin a la teva web, marxin sabent qui ets. Què fas i per què t’haurien de comprar.

En definitiva, respon al “per què” del teu client.

I si no te’n surts, aquesta és la meva feina, contacta amb mi i t’explico com ho fem:

    Nom

    Nom de la teva marca

    E-mail