QUÈ ELS HI PASSA A LES TEVES PÀGINES DE PRODUCTE?

Páginas de producto

Pàgines i pàgines de productes. Totes buides.

A això li dic jo:

EL SILENCI DEL BOTIGUER.

Per què no li dius al teu client, quina és la diferència que fa que aquest producte sigui diferent?

Digues-li per què hauria de comprar el Brou A i no el Brou B?

El jersei de la marca X i no el de la marca Z?

Què li hauria de fer decidir?

NOMÉS EL PREU ÉS IMPORTANT?

Tu també ets consumidor.

Segur que alguna vegada t’has preguntat davant de diferents marques d’un mateix producte:

– Quina és la diferència entre un producte i un altre?
– Per què hauríeu de comprar els mitjons de la marxa B i no els de la marca V?
– Si tant els mitjos B com els mitjons V em diuen el mateix. Per quins em decideixo?

I ara, què t’ha fet decidir entre una marca o un altre.
Què t’ha passat pel cap. Quines són les paraules que t’han fet clicar un botó i no un altre.
Què t’ha dit aquella pàgina que t’ha fet decidir?
Perquè el moment en què es prenen aquestes decisions, és important.
El Per què de tot plegat.

Google t’ofereix visibilitat. Els teus textos fan que et comprin.

Avui, abans d’escriure l’article he buscat a Google: “arroz integral” ecològic.
I les tres primeres marques tenien aquest copy a les pàgines de producte:

1- “Arroz largo integral bio”
2- “Arroz largo integral 1kg”
3- “Arroz integral bio 1kg”

Res més. La part principal de la pàgina, buida. Només el preu.
I a mi em sorprèn. Perquè els compradors d’un producte ecològic, valoren quelcom més que el preu.

Després he fet la prova amb “arròs integral” no ecològic:

1- “(nom de la marca) Arroz Integral”
2- “(nom de la marca) Arroz Integral paquete 1kg”
3- “(nom de la marca) Arroz redondo Integral paquete 1kg”

Si el teu client arriba a la teva pàgina i solament veu el títol i una fotografia. A més del preu. Què li farà decidir-se per al teu producte? Com sabrà quin d’aquests paquets d’arròs és el millor per a ell?

A les pàgines de producte tens una oportunitat d’or.

Anem per parts:

El títol.
És el primer que veurà la persona que arribi a la pàgina del teu producte.
És el primer somriure quan un client entra a la botiga. El primer bon dia.
I aquest somriure ha de ser franc i alhora invitador. Per dir-li queda’t i veuràs tot el que trobes.
Per tant hem de mimar-lo.
Dóna-li al títol tota la importància que es mereix. Pensa-hi. Què et faria seguir llegint si fossis tu qui entrés a la pàgina?

El text que va sota del títol.
És la segona cosa més important. I la pàgina està en blanc. NO hi ha res. En un espai que podries explicar per què aquest producte és el millor per al teu client. No hi dius res.

I la fotografia. La foto de l’arròs. Un paquet d’arròs. D’acord que també és important. Tothom s’esforça a fer una foto bonica.

Per què no fas el mateix amb el text? I amb el títol?

Treballa els teus textos. Diferenciat.

I si li expliques què notarà quan el cogui.
I si li expliquessis la sensació que tindrà quan el mengi.
Serà més melós. O potser més sec. És dels que agafa el gust de què li poses?
O proposa-li ocasions especials on pot compartir un bon plat de paella.
La paella és un plat de diumenge. De família. D’amics. Per què no li dius? I segur que ell ja s’hi veu. Cuinant el teu arròs. I després, compartint el plat amb persones a qui estima. I aquest text li suggereix moments agradables. I el compra. Perquè vol tenir aquests moments.

Així que, no perdis la teva oportunitat.

Parlem d’arròs. Però podriem parlar de molts altres productes i serveis que no ens diuen res.
Pot ser que sigui el teu cas?

Per què malbarates un espai preciós? El primer que veu el teu client. On pots parlar amb ell. Explicar-li per què necessita el que li ofereixes.

Et limites a posar una fotografia. Hi poses un títol. Normalment un títol descriptiu de la fotografia. Repeteixes el mateix que ja hi ha a la imatge. I per tant, el mateix que ja saben.

Quina manera de malgastar una oportunitat per parlar amb aquest client. Amb el que t’ha costat que arribi fins a la teva web. Que navegui per les diferents pàgines. I que vegi el teu producte. Sabent que si hi ha arribat, pot ser que li interessi.

Imaginat:
Entra algú a la teva botiga. Remena per tot arreu. Mira. Busca. I et demana.
I tu, en comptes d’explicar-li el què té de bo allò que veu. Per què t’hauria de comprar. Per què allò que tens és el que necessita. El que el farà feliç.
Li dius: “jersei de coll alt de cotó orgànic”.
Però això ja ho veu. Està veient que el jersei és de coll alt. Sap que només fas roba amb materials ecològics.

Explica-li més. Digues-li tot. El que és important. La teva diferència.

La sensació que tindrà quan el porti posat. Quan li durarà. Per què comprant aquest jersei contribueix a un món una mica millor. Quina filosofia i valors s’amaga darrere aquest jersei. La història que hi porta. Mil coses que faran que la persona no marxi de la botiga pensant “A la botiga d’aquella marca low cost, el trobo més barat”.

No pots perdre les oportunitats de parlar amb el teu client.
Perquè ja saps el que costa que entri. Que et trobi.
Potser pagues algú que et faci el SEO. Gastes diners amb anuncis a Instagram, a Facebook. Potser també pagues pel SEM.
I després, quan realment està dins la botiga. Quan el tens a casa teva. Deixes passar l’ocasió. Quina llàstima.

Els textos de la teva web són la conversa que tindràs amb el teu client quan entri a la botiga.

Psa’t davant de cadascuna de les teves pàgines de producte.

I no t’oblidis:
Treballa perquè cadascun dels textos expliqui qui ets. Què tens de diferent.
Per què ets especial. Quin és el teu valor únic.
Per què aquest jersei, aquest arròs, aquest massatge, són diferents de la resta.

I fes que tots els possibles clients que arribin a la teva web, marxin sabent qui ets. Què fas i per què t’haurien de comprar.

En definitiva, respon al “per què” del teu client.